از مصرف غذاهاي اسيدي پرهيز کنيد
توصيه به افراد مبتلا به ريفلاکس معده؛
توصيه
متخصصين به افرادي که دچار ريفلاکس معده هستند توصيه مي کند مصرف غذاهاي
اسيدي و استفاده از روش هاي که اين عارضه را به حداقل مي رساند را محدود
مي کنند.
دکتر
پورشمس، فوق تخصص بيماري هاي گوارش و کبد در گفتگو با هنجنی نیوز گفت:شايع ترين علامت بيماري ريفلاکس معده، ترش کردن و سوزش سر
دل مي باشد و از علائم ديگر که کمتر شايع است و بايد مورد بررسي قرار داد
حالت تهوع، استفراغ، درد سينه و گلو، بيماري هاي سينوزيت و عفونت هاي طولاني
مدت است.وي با اشاره به عوامل دخيل در اين
عارضه افزود: مسائل دخيل مي تواند از جمله عامل محيطي، اضطراب، عجول بودن و
مصرف ترشيجات، فست فودها و تند غذا خوردن در اين زمينه باشد.
پورشمس در خصوص عوارض اين بيماري عنوان
کرد: اين عارضه با توجه به مراجعات و تشخيص و درمان طولاني مدت آن بر
کيفيت و نوع زندگي فرد تاثير گذار خواهد بود.
اين متخصص گوارش و کبد در پايان توصيه و
تاکيد کرد: توصيه متخصصين به افرادي که دچار اين عارضه هستند اين است که
با محدوديت مصرف غذاهاي اسيدي و استفاده از روش هايي که اين عارضه را به
حداقل رساند، همچنين عدم استفاده از غذاهايي که ممکن است سبب پس زدن معده
به مري که شامل: غذاهاي چرب، نوشابه هاي گازدار ، قهوه چاي و کافئين بالا و
مصرف نيترات است شوند.
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ساعت 19:22 توسط Amirabbas Rezaee Hanjani
|
در به روزرسانی وبلاگ با ما تعامل کنید.